Sociaal netwerk interessant voor klantinteractie?

Vanmorgen plofte de nrc next op de deurmat. "Facebook groter dan Google" staat er onder het kopje Economie.

 
Een sociaal netwerk
Sociale netwerken zoals Twitter, Linked in, Facebook en Hyves hebben 1 ding gemeen: de deelnemer informeert over eigen activiteiten en interesses. Bezoekers van profielen op netwerksites hebben toegang tot deze informatie. Ieder netwerk heeft zijn eigen signatuur en functie. Deelnemers zijn particulieren én bedrijven. De informatie is zakelijk, privé of een combinatie van beide.
 
Bijdrage aan klantinteractie
Hoe draagt een sociaal netwerk bij aan klantinteractie? Een organisatie laat weten wat haar interesseert. Een ziektekostenverzekeraar met health-tips? Een goed voorbeeld is De Friesland Zorgverzekeraar op Twitter. Zou het logisch zijn als diezelfde ziektekostenverzekeraar u attendeert op een hamburger voor maar 1 euro?
 
Imago managen
Sociale netwerken dwingen organisaties dieper terug naar hun core business. Een organisatie krijgt de kans om de beeldvorming te managen. De juiste mensen met juiste kennis en ervaring dragen bij aan het beeld van een organisatie en de interactie met klanten. De organisatie moet meer en meer zijn product "leven en uitdragen". Het gewenste imago moet synchroon lopen met de werkelijke situatie. Het beeld moet kloppen, echt zijn. Dát maakt een organisatie interessant.
 
Twitter
Op Twitter plaats ik nu de volgende Tweet: "Sociaal netwerk interessant voor klantinteractie? Facebook groter dan Google! Lees meer op http://bit.ly/afDRRO" Dat wordt alleen gelezen door mensen die dat interessant vinden. Als u er 1 van bent: bedankt!
 
Sociale media voor uw organisatie