Probleem oplossen binnen 5:14

Pijn en plezier beïnvloeden de omzet van elke organisatie. Iedere dag! Mensen willen nu eenmaal minder pijn en meer plezier. Veel producten en diensten zijn er op gericht. Wat is het gat tussen een snelle oplossing en het gewenste resultaat? Een implementatie zonder verspilling.

 

Wilt u minder pijn of meer plezier binnen 5 minuten?

Voor iedereen die van muziek houdt, vonden we deze muziekvideo. Het is een waar gebeurt verhaal over een BMX-fietser. De video is een mooie metafoor voor de realiteit, verandering, acceptatie, ambitie, rol van de omgeving, uitvoering en het eindresultaat. 

 

Een rolmodel geeft het goede voorbeeld

In de video schrijft iemand van de groep enkele woorden op de ruit van de ziekenhuiskamer. De geschreven woorden openen de ogen van de betrokkene. Het brengt hoop, inspiratie en slagkracht naar ieder teamlid.

 

Samenwerken en verbeteren

De stip op de horizon (video 1:19-1:35) wordt een gezamenlijk doel. Wanneer mensen samenwerken en dingen willen verbeteren ontstaan er waanzinnige mogelijkheden. Maar ieder teamlid zal daarin zijn eigen uitdagingen beleven, delen en oplossen.

 

Verdienmodel snelle oplossingen

Een probleem oplossen kan vaak binnen 60 seconden. Soms in 5 minuten. De weg naar de realisatie en implementatie kan veel langer duren. Is een snelle oplossing een goed verdienmodel? Ik denk het wel zo lang beide partijen dezelfde verwachtingen hebben. Anders werkt het niet.

Laaghangend fruit laten hangen zou zonde zijn nietwaar?

 

Een snelle oplossing brengt vraag en aanbod samen

De gebruiker van betreffende product of dienst heeft de intentie zijn probleem snel op te lossen. Daarnaast heeft de aanbieder het belang zijn klant te behouden. De houdbaarheid van quick-fix oplossingen lopen uiteen. Hoe minder variatie in de processen, hoe beter de snelle praktische oplossingen werken. 

 

Interesse en integriteit in marketing en verkoop

Klanten en organisaties worden zich steeds meer bewust van de eigen verantwoordelijkheid. U prikt namelijk dwars door argumenten van praatjesmakers heen, nietwaar?  Vandaar dat interesse en integriteit in marketing en verkoop in tijden van transparantie een steeds grote rol spelen. Dit levert uiteindelijk een bijdrage in het klantgerichter worden van organisaties.

 

Tis echt niet alleen pijn en plezier..

Er zijn veel meer factoren die de marketing en verkoop beïnvloeden. Voor mij blijft het spectrum aan argumenten op de lijn pijn en plezier interessant omdat ze op zo veel verschillende manieren in ons dagelijks leven verschijnen.

 

Verschillend effect bij motivatie op pijn of plezier

Vraagt u zich af of motivaties vanuit pijn en plezier hetzelfde effect hebben? Bij een sterke focus op pijn oplossen "U wilt toch ook niet op een houtje bijten?", zie ik snellere sales met een kortere klantentrouw. Dit trekt impulsieve koopjesjagers aan.

Met een motivatie gericht op plezier "Wilt u heerlijk genieten van een welverdiende rust?" is het net iets lastiger om de aandacht van de klant te krijgen. Is dit eenmaal gelukt dan is er een gezonde rustige voedingsbodem voor een lange prettige relatie tussen klant en leverancier.

 

Meer weten?

Wilt u een degelijke verbetering van uw marketing en verkoop?

Baye versterkt de marketing en verkoopresultaten van uw organisatie met beleid, uitvoering en gadgets.

Neem eens contact op en leg uw wensen voor.

U ontvangt direct een mooie mix van praktische en degelijke oplossingen. Diepere analyses, advies en implementatie zijn ook mogelijk.

U bent ook van harte welkom voor uitvoering en implementatie van uw commerciële plannen.

Prettige dag!

groeten, Baye